Statystyki

Online: 1

Trasa 5 - Na Skrzyczne

Podjazd rozpoczyna się w miejscowości Lipowa Górna (skrzyżowanie Ostre) na wysokości 550 m. Dojechać tu można z Żywca przez Pietrzykowice, lub bardziej skomplikowana drogą, ale bezpieczniejszą przez: Rybarzowice - Godzika - Słotwinę - Banasie. Asfaltowa wąska droga za osadą Jaszki (tuż koło skrzyżowania Ostre) wjeżdża w wąską górską dolinę miedzy Skrzycznem a Muronką. Po ok. 2 km od Ostrego dojeżdżamy do rozgałęzienia asfaltowych dróg obok leśniczówki Ostre. Skręcamy w prawo (niewykluczone, że będzie tam tablica z informacją "Do strzelnicy"). Po kolejnych 2 km dojeżdżamy do polany, gdzie myśliwi mają strzelnicę. Tuż za polaną rozpoczynają się serpentyny i droga skręca pod kątem 180 stopni w prawo na stok Skrzycznego. To chyba najbardziej strome miejsce na tej trasie. Dalej wiedzie jeszcze przez ok. 2 km zakosami wzdłuż grzbietu łagodnie wznosząc się do góry. Asfalt kończy się po ok. 7,5 km na wysokości ok. 870 m. Średnie nachylenie wynosi więc do tego miejsca ok. 4,2 proc.

Dalej nie pojedziemy już rowerem szosowym. Ale na góralu można kontynuować jazdę, po dość wygodnej drodze, którą zapewne dowożone są dostawy na Skrzyczne. Do samego szczytu zostaje stąd 5 km. Droga odbija teraz w lewo i zakosami wznosi się do góry. Po ok. 3,5 km droga zaczyna się nieco obniżać, a w prawo odbija do góry podobnej szerokości trasa. Trzeba więc skrecić w prawo. Stąd do szczytu już niedużo - ok. 1,5 km. Po drodze mijamy skrzyżowanie z niebieskim szlakiem. Droga kończy się w okolicach wyciągu, ok. 30 metrów poniżej szczytu. Stąd trzeba przejść ścieżką przez kosodrzewinę i małe świerki na sam szczyt na wysokość 1257 m.

Cała trasa ma 12,5 km długości i 700 metrów różnicy wysokości. Jej średnie nachylenie wynosi 5,6 %.

Powyższe dane pochodzą ze strony www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/baza.html Od siebie dodam że jest to trudna trasa, jeśli nie czujesz się na siłach nie "ładuj" się tam:) Podjazd może nie jest najostrzejszy jednak naprawdę długi. Ze Skrzycznego możemy zjechać znacznie krótszą trasą, szlakiem mniej więcej wzdłuż kolejki linowej do szczyrku. Niemożliwy jest wjazd gdyż szlak jest bardzo ostry. Zjazd też jest niebezpieczny i musisz ocenić swoje umiejętności zanim zdecydujesz się tamtędy zjeżdżać.

Strona jest zgodna ze standartem XHTML.